Przygotuj zdrowie na zimę!


zimaJesień już w pełni, a za pasem zima. W Polsce bardziej niż eboli powinniśmy więc obawiać się zwykłego przeziębienia. Raczej unikanie kontaktu z zarazkami jest niemożliwe, bo w pracy, sklepie czy nawet domu możemy zostać zarażeni. Zdecydowanie ważniejsze jest przygotowanie organizmu do ewentualnej walki z chorobą oraz dbanie o to, aby nie spadała nam odporność.

Dieta

O tym, że witamina C jest odpowiedzialna za odporność wiedzą nawet dzieci w przedszkolu. Faktycznie jednak od kilku lat uczeni wskazują, że ma porównywalny wpływ z efektem placebo. Ważne jest więc nie skupianie się na konkretnej witaminie, a raczej dbanie o jak najlepszą gospodarkę mineralną w organizmie. Trzeba więc starać się o jak największe urozmaicenie diety tak, aby organizm dostawał pełną paletę witamin.

Dobra kondycja

Bardzo istotne jest także, aby nie słaniać swojego organizmu szczególnie właśnie w tym okresie. Zwykłe niewysypianie się doprowadza do osłabienia organizmu przez co spada jego odporność. Także kac jest stanem, kiedy organizm skupia swe siły na walce z efektami zakrapianej nocy kosztem odporności.

Hartowanie się

Faktycznie jednak podstawą budowania odporności jest ruch fizyczny i ćwiczenie odporności. Przeciwciała są jak wojsko, które bez doświadczenia i ćwiczeń w razie zagrożenia nie jest w stanie poradzić sobie z przeciwnikiem. Jak więc wyćwiczyć naszą odporność? Najlepiej poprzez najpierw stopniowe przyzwyczajenie do niższych temperatur oraz ruch na świeżym powietrzu. Można decydować się na komory kriogeniczne czy inne zabiegi, ale nic nie jest lepszego niż jogging 3 razy w tygodniu niezależnie od pogody lub codzienny dojazd do pracy czy szkoły rowerem.

, , , ,

  1. Brak komentarzy, jeszcze.
(nie będzie widoczne)