Bieganie – jak zacząć


sportPraca przy biurku, jazda autem lub środkami komunikacji miejskiej, spędzanie wolnego czasu przed komputerem lub telewizorem – to wszystko nie sprzyja zdrowiu. Ludzki organizm potrzebuje ruchu do sprawnego funkcjonowania. Każdy kto regularnie się „rusza” nie tylko jest sprawniejszy, ale także lepiej się czuje i jest odporniejszy na choroby. Kiedy ktoś podpowiada, ze może warto wziąć się za siebie to pojawiają się wymówki. Bieganie jest jednak sportem do którego większość z nich nie pasuje.

Zaczynamy od sprzętu

Problem w tym, że przy bieganiu nie ma żadnych specjalnych sprzętów. Można oczywiście wyposażyć się w bieżnię, jednak najprzyjemniej jest biegać na świeżym powietrzu. Warto jednak zainwestować w dość dobre buty do biegania. Choć na początek wystarczą też tanie, nawet do 100 zł buty do tego sportu. Kolejna sprawa to wygodne spodnie, tu też nie trzeba wielkiego budżetu bo nawet na rynku można kupić wygodny dres( nie polecamy biegania w jeansach.

Rozgrzewka to podstawa

Zawsze przed bieganiem powinniśmy odpowiednio się rozgrzać. W pierwszej kolejności ćwiczenia rozciągające i rozruszające głównie kostki i kolana. Przed biegiem powinniśmy część dystansu przejść szybkim marszem – dajemy w ten sposób czas organizmowi na przygotowanie się do wysiłku. Już po samym biegu nie powinniśmy padać od razu na kanapę, a spacerować do uspokojenia się oddechu.

Rozruch

Bardzo ważna sprawa to zaczynając przygodę z bieganiem powinniśmy bardzo powoli zwiększać sobie dystans. Nawet jeśli za pierwszym razem nie będziemy bardzo zmęczeni, nie powinniśmy źle się z tego powodu czuć. Jeśli bowiem za pierwszym razem damy z siebie wszystko, to przez następny tydzień ciężko będzie nawet przejść do toalety z powodu ogromnych zakwasów. Po ich przejściu organizm znów wróci do tego samego stopnia nieprzygotowania.

, , , , ,

  1. #1 przez Irys dnia 24/12/2013 - 08:03

    Radzę dobrze rozgrzewać w szczególności kolana – przybieganiu bywają kłopotliwe kontuzje właśnie tej części ciała.

(nie będzie widoczne)